hm

Fredag 30/1-09 [kraja] Var på fel ställe idag, kom dock inte på de förän söndag typ xD Riktigt rolig fredag kväll, mycket a la carte å sånt. Öh stundtals var det inte så roligt som t.ex när jag skalade 10 kg mandel, tur klas hjälpte mig lite på slutet eller som när jag stress hackade morötter å stress skalade palsternackor! jag och henrik preppade som mest inför lördagen å söndagen..

Lördag 31/1-09, jobb galtis, jobba me sara, gick bra, stress max när fredrik komme me fetgänget.

söndag 1/2-09 [kraja/sackaträsk]  Kom in vid 4 å började packa lite grann å planera vad vi skulle ha me oss, gjorde lite skottsallad, skinnade röding, lagade p mat å sen packa vi bussen å stack iväg. Just vid sackaträsk vägaskelet så ringde oscar å sa att vi hade glömt soppan så vi brassa tillbaka å hämta skiten & det var lugnt när vi kom fram igen. bar ut allt i tältet & kåtan å började etablera oss, precis som i torsdags. Lika roligt också! Johan var också med så jag å han fick lägga förrätten = get ost cantolini (kom inte ihåg riktigt va de hette) och en kantarellsoppa med grönt på. Sen så när vi hade gjort de gick johan ner i tältet å började skära/lägga efterrätterna så jag och henrik la varma = en klick mos, 2 renbitar, liten svampragu och lite lingon ovanpå. Jag spritsade moset å kasta på lingonet och henrik la köttet + ragun. När de hade ätit bar vi in alla efterätter och tog disken å for hem.

måndag 2/2-09 [hatten] preppade shiitake svamp, lök, ostron skivlingar, sockerlag till sorbén, lite isbergssallad å sånt till a la carten. Kul kväll med ganska mycket folk, audi hade bokning så jag fick hjälpa till ganska mycket med upplägg till 3 rättersen. var också lite "chef" för upplägget av monsterburgarna, kul! :)

tisdag 3/2-09 [vaito/hatten/kraja] Lunchcatering med pete. vi hade 2 lunchcateringar så jag fick ta hand om en nästan helt själv. packade och checkade av checklistan och väntade sen på varma och pete så drog vi iväg. Vi ställde upp ena och tog hem den andra men när vi skulle åka hem så hade backen fastnat så vi fick mecka lite å starta på 3an men det gick bra. så när vi hämtat cateringarna drack vi kaffe, ställde in det i disken och drog ner till kraja där jag mixade en lite skottsallad och sen ställde i ordning allt för pete's kväll i jaktstugan. Mycke göra, lite stress men kul!:)

onsdag 4/2-09[kraja] kväll. Preppade upp lite grann inför kvällens a la carté. Eftersom det var min sista kväll på kraja och vi inte hade så mycket göra fick jag göra en tårta (kommer bild sen) och bjuda folket på. Kul men tråkigt att det var sista kvällen där :[

torsdag 5/2-09[hatten] kväll. Sista kvällen på hatten, men det var inte som på kraja. nej här var de full rulle och jonas hade mig att arbeta mot klockan. De kändes bra att få stress på sig även fast den inte var helt riktig men.. ändå som känslan! gjorde mest mackor den kvällen å  hjälpte till med lite upplägg. tog farväl å for hem!

Fredag 6/2 ledig

Lördag 7/2 [galtis/hatten] blev hämtad av per på shell, vi for å hämta lite kläder å pellets innan vi drog upp till galtis.   när vi kommit fram så gick vi först in i personalboendet en sväng å kika sen in till hotellet, AMG Lodge eller Silver Lodge som de heter. Och direkt vi klev genom dörrn höll jag på svimma. Å jag var nog i chock halva kvällen. så ruskigt fint! Pär visade mig runt å sen bytte vi om. gjorde en skottsallad, mosade potatis, tog citron cest + citron saft till ett smör med smält smör, capris och vitlök tror ja. Till rödingen som serverades till gästerna. Sen så fick jag skiva lite potatisar  å rotfrukter till personalen å blanda om åsså gjorde vi skitgott mos (räkor, kräftskärtar, lime- och citroncest, svartpeppar) som vi spritsade i vårrullsdeg som vi rullade ihop så de såg ut som vårrullar :P dessa skulle in i ugnen ett tag å sen ut till rödingen. Fick joxa på lite där sen behövdes de folk på hatten för de satt i skiten ! :[ Så jag fick åka lastbil ner med daniel åsså släppte han av mig. Sattes direkt in i att göra gurkburk (paprika + gurka) till cesar sallad. Porsche hade gjort nån ändring. Rolig kväll men kraftigt jobbig, hade ont i skallen å lite sånt men det gick an ! :)

Sista från Kraja/Hatten sorgligt nog :(
Tack för tiden innofficiellt här på bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0