Mathörnan 12-16/10

MÅNDAG 12/10 09:00-14:15
Idag hade vi sjömansbiff. Skar upp lite kött som vi hade sen förra veckan, skivade lök och potatis. Sen så körde vi i allt dedär i stekbordet med lite köttbuljong och 3 st lättöl. Sen så fick det puttra under lock och när det var klar bleckade vi upp det och skickade ut. Gjorde en omgång till och sen var det disk/fylla på krubb. Inte så farligt med folk idag. Disk/städ och sen hem.

TISDAG 13/10 HEMMA
HEMMA

ONSDAG 14/10 HEMMA
HEMMA

TORSDAG 15/10 09:00-14:20
Kom in i morse och skar upp karré ifall att vi inte skulle hinna få ytterfläskfilén (?). Men när jag skurit typ hälften av köttet så kom det vi skulle använda. Så då fick jag putsa de och skära för att sedan banka till tunna skivor, typ som snitzel. Sen tog Karim dem och stekte i något som liknade äggstanning med västerbottensost i, skitgott för övrigt. Ganska lugnt, stod bara å putsade/skivade/bankade idag och när jag var klar med det diskade jag undan mitt och gick in i disken, plockade in salladen och sopade golvet lite grann för att sedan gå hem.

FREDAG 16/10 09:00-14:30
Helstekt fläskfilé med potatisgratäng och madeirasås idag :D skiiiiiitgott! Putsade och stekte typ minst 20kg fläskfilé. Brynde dem lite grann och stoppa in i ugnen för att ta ut, skiva upp i vänliga bitar och dra på wokade grönsaker. Det var min huvuduppgift idag.. Gjorde inte så mycket annat än att putsa, steka, köra i ugn, ta ut och fixa för servering. Sen så var det disk som vanligt och plocka in maten.. trevlig helg :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0