Hornavan ny vecka 21-25/9

MÅNDAG 21/9 09:00-15:00
Strimlad biff i ädelostsås med pasta. Allt var i princip förberett så vi kokade bara upp såsen, tillsatte köttet och kokade pasta. Salladen var klar också så den körde vi ut. Efter lunchen preppade vi upp nya sallader och kokade köttet inför morgondagen. Kokade hjortonsylt också.

TISDAG 22/9 09:00-15:30
Idag var det lite stressigt med att fixa sallderna som inte var rikitigt klara. Jag gjorde en rhode island, blandsallad, gurkgrejs (rödlök, gurka, paprika och sweetchili sås), stekte svampen och blandade om med persilja. Vi körde ut maten och sen så pressade jag ut saften ur hjortronen vi kokat (det skulle bli någon sås till onsdag). Stansade rostfralla så att det blev O-formade och när jag gjort 160 st gjorde jag en röra till detta som skulle vara i (majonäs, creme fraiche, kaviar, rödlök och dill). Kan bara säga att det var gudomligt gott. Efter lunchen tog vi hand om varorna och tog in maten, preppade upp lite mer sallad inför morgondagen och gick hem.

ONSDAG 23/9 09:00-22:00
Långpanna idag. Kom in på morgonen och gjorden en cole slaw (rivna morötter och vitkål, skivad rödlök, majonäs, dijonsenap och vitlök) efter fikat. Sen rullade jag tryfflar och efter det var det ganska lugnt, stekte lite potatis och några snitzlar. Åt vid halv 2 och satt sedan och tog det lugnt till nästan 3. Då började jag lägga förrätterna. Först doppade jag kanterna i röran och sen rullade jag dem i mixade ostbågar :S Kramade ur saften från räkor och kräftskärtar och la de i majonäs som ja sen la ovanpå 'kakan' ovanpå de kom en romklick och vips! så var förrätten klar. Strax därefter la jag upp alla på fat och smällde dit lite grönmix för syns skull. klart!
Väntan på att de skulle äta klart.. När det äntligen var klart så körde vi igång, jag la svampen i botten, lasse la såsen, tobbe skar köttet och lasse la det, jag la på en chutney ovanpå köttet och tobbe körde grönt och paprika. klart å betart!
Efterrätten kastade vi ut på tallrikarna fort som attan så att vi skulle ta oss hem nån gång. Lasse la pannacottan, tobbe la såsen, jag la tryffeln och lasse la två blad. klaaaaaaaaaaaart =D

TORSDAG 24/9 SJUK
SJUK

FREDAG 25/9 SJUK
SJUK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0