Hornavan

MÅNDAG 14/9 09:30-14:00
Kom till Hornavan efter jag varit på skolan och sökt efter någon som kunde tala om var jag skulle vara. Träffade den del av personalen som jag inte var bekant med. Bytte om och började hacka purjolök till lunchen (pasta tillsammans med rökt lax och purjolök i en stuvning/sås) och brynde den i smör. Tillsatte tre liter köksgrädde och en liter köks fraiche. I med det och dijon senap, hönsbuljong och tre liter vatten. Koka upp och dra av, tillsätt laxen och smaka av, pang, redo att serveras. Finhackade upp sallad och ställde in i kylen, tvättade och kokade rödbetor. Brynde det strimlade nötkötten till biffstroganofen, åt runt 13:00 sedan skalade jag rödbetorna och rivde dem för att sedan göra snyggt och sluta.

TISDAG 15/9 09:00-15:30
Kom till jobbet före 9 och drack kaffe. Sen så kasta ja i köttet från igår i en gryta tillsammans med vatten, tre liter grädde, chili, tomatpuré, kalvfond, lök, saltgurka och paprika. Biffstroganoff. Sen så åt ja. Efter lunchen skar jag pepparsalami och något som vi trodde var skinka i skärmaskinen och la det i bläck för att plasta in det. Sen så skar jag upp gurka och paprika för morgondagens frukost och sedan så hackade jag tio rödlökar och fem purjolökar till á la carten. Diskade och städa lite i köket sen tack för idag.

ONSDAG 16/9 08:00-15:15
Dagen bestod i stort sett av att dubbelpanera fisken och steka den. Fylla på mat, koka ägg, skala ägg, värma mat. Röja, äta lunch, fixa salladsbuffén inför middagen osv. Hade han om lunchen idag också :) Gjorde plättsmet och skura lite golv sen gick ja hem.

TORSDAG 17/9 09:00-14:30
Stekte plättar fram till och under lunchen. Sen så stekte jag karré inför morgondagen och snörde in i ugnen. Gjorde snyggt och sen testa ja på ny kniven, den föll tamefan genom löken. åt lite grann och skura köket sen gick jag hem i lugn och ro vid halv tre.

FREDAG 18/9 09:30-15:30
Försov mig i morse -.- Stekte/tärnade potatis. Skivade upp fläskkarrén, packa upp varor. åt. diska litt. skura golve. drack en sjujävla massa kaffe. tog ut/ställde in mat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0