Hättyy

MÅNDAG 22/2 LEDIG
LEDIG

TISDAG 23/2 [HATTEN] 08:00-16:00
Första lunchen idag på länge. Hade hand om Rebecca lite grann också som är på praktik hos oss :) kul!
Förste salladschef som vanligt, vette väl tusan om ja gillar "salladstjänst" så fasligt mycket. Men men, vi körde på å preppade å grejade med bla. coleslaw, pastasallad, pizzasallad, hacka tomat, gurka & sallad. Köra ut sallad hela dagen osv. tills vi plockade in allt å jag satte en deg innan jag gick hem.

ONSDAG 24/2 [HATTEN] 08:30-15:30
Riktig besvikelse idag.. trodde det skulle vara dubbelt mer folk idag men icke. Så istället var det ganska lugnt. Bakade ut degen som var en katastrof under jäsning men blev skapligt i slutändan.. Lastade upp alla sallader och preppade upp lite nytt. Packade inför catering och skickade sallader + dressing. Under själva lunchen fyllde jag på diverse sallader och "doppade" pasta ut till lunchen. Åt, röjde köket, plockade in maten, tog reda på't och gick hem tidigare :)

TORSDAG 25/2 LEDIG
LEDIG

FREDAG 26/2 [KRAJA] 16:00-23:00
Väldigt lugnt på preppsidan idag. La in lite gurka å började med p-mat (carbonara). Efter vi käkat tog vi de mest lugnt och väntade på att BMW skulle sätta sig men just innan så fick vi in en åtta eller tia som skulle käka a la carte så de var ju bara göra de snabbt som tusan och sedan börja lägga BMWs förrätter (forell, sikrom, rödlökspannacotta, lite pumpernickel och grönt). Chilla läget och köra lite a la carte sen lägga varma (svartrötter i nån sås, älgytterfilé, pomme rusti, blåbärssås och timjan). Direkt efter en 12 a la carte, peter stod på steken och jag å henke la upp rätterna. Kul :) gick å diska sen när vi röjde köket och kom hem vid 11.

LÖRDAG 27/2 [KRAJA] 17:30-23:00
idag började jag direkt efter innebandymatchen. riktigt lugnt idag, åt i lugn och ro och började preppa lite för bmw, rev upp potatis till pomme rustin och lite diverse grejor. la upp rätterna med henke och sedan var de några a la carter, ta in buffén som vi skickat ut och sedan röja.

SÖNDAG 28/2 [KRAJA] 15:00-23:00
Sacka idag med henke. Vi låg ändå rätt bra till, jag skivade carpaccio större delen av tiden före middagen. Skivade brödflarn och plockade solrosblad och packade vår utrustning. Väl ute i sacka var de samma visa, bära upp från bilen, börja lägga carpaccion, vänta evigheter mellan rätterna och slutligen packa ihop och dra till kraja å diska.

MÅNDAG 1/3 [HATTEN] 15:00-23:00
Var p-mats ansvarig idag, stekte snitzel och bakade av lite klyftpotatis i ugnen och serverade med beasås. Preppade upp till morgondagens buffé. Gjorde bla en färskostcréme, la upp gravad lax,  tog ut kyckling osv. Gjorde även 80 snittar till pete. En röra bestod av gravlax, räkor, citron, dill, salt & peppar, philadelfia och creme fraiche. Den andra var philadelfia, creme fraiche, solrostorkade tomater, wb-ost, salt & peppar.

TISDAG 2/3 LEDIG
LEDIG

ONSDAG 3/3 LEDIG
LEDIG

TORSDAG [HATTEN] 15:00-23:00
Idag hade jag och markus hand om plankpreppet och då gjorde jag dessa ting: baconsnurrorna, marinera tomater, pressa potatis och göra moset och sedan åt vi. Började att spritsa plankorna men markus fick ta över för de var nå så sjukt tungt för moset vårat var lite tjockt. Så istället gjorde jag en till sats mos och väntade lite tills vi drog igång service. Stog i luckan idag med nils bakom mig och det var jävligt kul måste jag säga och gick bra också.

FREDAG [KRAJA] 16:00-23:00


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0