Hääätten

MÅNDAG 25/1 LEDIG
LEDIG

TISDAG 26/1 [HATTEN] 08:00-15:30
Lunch idag med henke å katarina. Samma visa idag. Jag gredd salladen å så.. Sen var de ganska lugnt idag, fyllde på nån sallad å så. Gick ut me lite mat. Preppa upp mer gurka, tomater, cole slaw.. Hjälpte till lite i disken å smack så va klockan 2. Äta. Sen röja undan och plocka in, lite mer prepp å gå hem.

ONSDAG 27/1 [HATTEN] 08:00-16:00
Idag fick banne mig katarina ta hand om salladen. Jag bakade ut brödet som Henke hade gjort igår men de dog typ eller nå annat konstigt så vi kunde absolut inte använda de :( Kokade potatis och gjorde dundergott mos. Gick ut med mat och fyllde på när servitriserna ville ha :) Hackade upp massvis med paprika åt pete, hackade upp sidfläsk åt katarina. Efter vi röjt köket å käkat så hjälpte jag Simon att plocka lite disk innan jag gick hem.

TORSDAG 28/1 [KRAJA/SACKATRÄSK] 16:00-23:00
De mesta var klart när jag började så jag fick gå på p-maten. Gjorde en carbonara å sen åt vi å for iväg. När vi va framme så hade david glömt nåt så jag fick bossa över förrätterna (granatäpples viage~, gravad forell, skott, sikrom, rödlökspannacotta och torkade ärtor). De gick bra. FIck gå ut med lite förrättstallrikar också.. :S
Varmrätten så la jag rödlöksmarmeladen, och rödvinssåsen, david la köttet, pomme annan och jordärtskockpurén.
Efterrätten var hjortronsoppa, mandelbiskvier och glass. Städa undan och hem sent.

FREDAG 29/1 [HATTEN] 15:00-23:00
Tjo. IDag så skar jag lite kryddkaka och rödbetor till kuber, respektive tärningar till att börja med. Sen gjorde jag mos med lite örter och citron till audi-eventet. När de blev av så hjälpte jag till med att lägga fisken och de andra la resten typ. De gick bra. När dom sen hade käkat varmrätten så hjälpte jag Heidi att lägga. Jag la ganash och parfait och heidi klickade mandelkrämen~.  Sen så var de lite vanlig pub-meny osv. men det var ganska lugnt.

SÖNDAG 31/1 [KRAJA/SACKATRÄSK] 16:00-23:00
IDag var jag med Henke. Gjorde upp lite brödflarn, blåbärssås, skrifver mer sen. Mest prepp och pack inför cateringne och sen gick det som vanligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0