Hatten

MÅNDAG 18/1 [HATTEN] 15:00-23:00
I särklass den roligaste kvällen på länge. Inte jobbmässigt men överhuvudtaget. Idag så bakade jag bröd och lagade p-mat fram tills vi skulle äta. Efteråt så preppade jag lite mer inför pub-menyn, bla. en tzatziki. Sen så ställde vi fram de vi behövde till maten å tog de rätt lugnt, vi hade väl totalt 20 mat idag. Jag bakade en brownie~ på kvällen och inte så mycket mer.

TISDAG 19/1 [HATTEN] 08:00-16:00
Inte så mycket att göra idag. jag och katarina hade hand om all sallad idag. Vi skickade ut all sallad och sedan började jag preppa upp ny såsom coleslaw, pizzasallad, hacka tomat och gurka osv. Under lunchen gick jag ut med lite mat och fyllde framförallt på med nya sallader när sofia och tina kom in. Äta och städa undan efter 2 sen sätta bröddeg och gå hem.

ONSDAG 20/1 [HATTEN] 08:00-16:00
Sjuuuukt mycket folk/göra idag. Vi hade pastabuffé och det drog runt 300 pers. Jag hade hand om salladen och de skötte jag galant :D skickade ut allt och fyllde på nytt när de kom in. Kokade även pasta/värmde på ny pasta till lunchen, fyllde på mat, gjorde en rhode island å lite små fix. mat å röj klockan 2, sätta deg och gå hem.

TORSDAG 21/1 [HATTEN] 08:00-16:20
Lite mindre göra idag efter kl 11 men före de satt jag nog i skiten. Bakade ut bröd och satte de på jäsning. Försökte preppa upp det mesta möjliga såsom, gurka, tomater osv. Var lite kaotiskt när vi inte hittade behövliga grejor på varuvagnarna som kommit i morse men det funkade till slut. Huvuduppgiften idag var såklart att fylla på all sallad som kom in i och sedan komma ikapp med preppningen. Gjorde en ny coleslaw och hjälpte pete att skicka ut mat. åt vid 2, plocka in salladerna och röja all disk. kom inte loss förän 20 över 4 eftersom jag var tvungen sätta en deg.

FREDAG 22/1 [KRAJA] 16:00-23:00
Första dagen på kraja för i år. Nästan ingenting att göra... bakade en blåbärs cheesekake innan p-maten. Sen så diskade jag och skalade jordnötskocker(?). Efter det skar jag upp lite regnbåge till söndagens sackaträsk och förberedde lax till öl inkok. Röja å så sen gå hem.

SÖNDAG 24/1 [KRAJA/SACKATRÄSK] 15:00-23:00
Började med att skiva drygt 30 carpaccio när jag kom in. Henke skötte det mesta av packningen och sedan rörde jag även ihop något som kallades espuma. 6 dl vatten, lite citronsorbé~ (typ), 2 dl äggvita och socker tills smaken var bra. När den blandats kastade vi i den i en flaska som skulle skicka ut det med hjälp av kolsyra. Vi drog iväg efter p-maten och hann bara dit och packa upp när vi märkte att vi glömt skärbräda + kniv och det mjuka brödet. Vi ringde till kraja och bad dom köra in lite bake-off bröd så vi kunde komma och hämta!

Samma som i fjol, förrätt, varmrätt, efterrätt.
Förrätt: ren-carpaccio med blåbärsgelé, krutrök, syltade kantareller och inlagda fikon + lite grönt.
Varmrätt: ungsbakad regnbåge ovanpå en tomatgryta, en klick saffransaioli och ett brödflarn + lite grönt.
Efterrätt: blåbärspannacotta med en blåbärsröra och espuma skum.

Efter vi lagt alla rätter tog vi med oss så mycket disk som möjligt, drog upp till hatten och lämnade tallrikar + glas osv. och sen ner till kraja för att diska undan vår köksdisk :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0